25-03-2021

expositie op school

Goede Herderschool laat leerlingen creëren en experimenteren met het SKVR Maaklab

Expositie van eigen leerlingwerk

De Goede Herderschool organiseerde 24 maart een expositie waar de leerlingen de afgelopen weken in verschillende projecten aan gewerkt hebben. Vijf SKVR Maaklab-docenten mochten in deze periode samenwerken met de groepen 5 t/m 8 aan verschillende multidisciplinaire opdrachten binnen het thema ‘Dinner series’.

Zingende vorken en muziek met een luchtje

De bezoekers aan de expo werden onder andere verrast door een gedekte eettafel met servies dat geluid maakt zodra je het aanraakt. Hiervoor gingen de leerlingen aan de slag met de uitvinderskit Makey Makey, dat alledaagse objecten omtovert in een 'muziekinstrument’. Een andere groep leerlingen kreeg de uitdaging om geuren om te zetten in muziek. Aan de hand van geurpotjes met etenswaren hebben zij onderzocht welke associaties de geuren bij hen oproepen. Vervolgens hebben zij samen met de docent geluiden en muziek bij deze herinneringen gemaakt. Tijdens de expositie worden de geuren en geluiden aan elkaar gekoppeld zodat je de geuren ook kunt ‘horen’.