caesartherapie

externe partner

De Goede Herderschool werkt samen met kinderoefentherapeut Minou de Jong, werkzaam bij Stap Oefentherapie.

Ze behandelt leerlingen met problemen in de motorische ontwikkeling. De oefentherapie vindt plaats in het gymlokaal van school, onder schooltijd en richt zich op problemen op het gebied van het evenwicht, ballen, rennen en springen wat zich uit bij het buitenspelen of gymnastiek. Daarnaast begeleid de kinderoefentherapeut ook leerlingen met moeite in de fijne motoriek en het schrijven.

Werkwijze
Na een screening van een Motorisch Remedial Teaching wordt een verwijzing via de huisarts aangevraagd. Hierna volgt een motorisch onderzoek waarin de therapeute uitgebreid observeert. Vervolgens wordt er een behandeldoel en -plan opgesteld om te voldoen aan de hulpvraag van ouders, het kind zelf én de leerkracht en gaat de therapeut starten met oefeningen. Aan het einde van een periode wordt er gekeken of de hulpvraag beantwoord is en de therapie afgerond kan worden. Indien nodig wordt een plan of doel aangepast.

Minou de Jong, kinderoefentherapeut

Stap Oefentherapie